[./indexpag.html]
Home
[./over_onspag.html]
Over ons
[./lopende_projectenpag.html]
Lopende projecten
[./contactpag.html]
Contact
2003-2006 Westrandweg en 2e Coentunnel
[./referentiespag.html]
Referenties
Impresie van de verhoogde ligging van de Westrandweg A5
De 2e Coentunnel wordt naast de bestaande tunnel gebouwd
Voor de Westrandweg heeft D&C Consult gewerkt aan de opstelling van de vraagspecificatie van het D&C contract, gebaseerd op de UAV-GC 2000. Doordat de aanbesteding plaats vond tijdens de MER-Tracewetprocedure, heeft D&C Consult werkhypothesen geformuleerd, op basis waarvan de nog niet onderzochte omgevingsfactoren in het contract toch konden worden gespecificeerd. Voor de 2e Coentunnel heeft D&C Consult de volgende werkzaamheden uitgevoerd: - Opstellen van de Managementspecificaties van het DBFM contract op basis van ISO 15288 (Systems Engineering), - Ondersteuning van het omgevingsmanagement bij de afstemming van contracteisen met alle omgevingspartijen, - Inspecties en onderzoek uitgevoerd naar de status van de bestaande tunnel, ten aanzien van deformaties, onderhoudstoestand en stabiliteit. - Voorbereiden van bouwdok Barendrecht voor de bouw van de tunnelelementen. - Opstellen van een contractbeheersplan. - Opstellen van de beoordelingscriteria voor de inschrijvingen. - Beoordelen van de inschrijvingen tijdens de concurrentiegerichte dialoog aanbestedingsprocedure. De opdracht voor de realisatie van de Westrandweg is in 2008 gegeven aan combinatie Westpoort, bestaande uit Van Hattem en Blankevoort, KWS Infra en Boskalis. De opdracht omvat het ontwerpen en realiseren van circa 10 km snelweg (2 x 2 rijstroken en vluchtstrook), vanaf knooppunt Raasdorp naar A10 west (ten zuiden van de Coentunnel), bestaande uit: - 6 km snelweg op verhoogde aardebaan (tot 10 m1 hoog) inclusief wegmeubilair; - 10 viaducten, in lengte variërend van 35 tot 300 m1; - 1 hooggelegen viaduct (fly-over) 10 m1 boven maaiveld met een lengte van 3,3 km door het westelijke havengebied - 4,5 km geluidsschermen; - Verkeersportalen inclusief fundaties; - Alle benodigde mitigerende maatregelen in het kader van waterhuishouding, ecologie etc.; - Aanvragen van alle benodigde tijdelijke en definitieve vergunningen; - Coördinatie verlegging van kabels- en leidingen (uitvoering door derden). De Westrandweg dient uiterlijk in 2012 te worden opengesteld. De opdracht voor de realisatie van de 2e Coentunnel en instandhouding van het Coentunneltracé is in 2008 gegeven aan Coentunnel Company BV voor een bedrag van ca. EUR 500 miljoen. De aannemerscombinatie bestaat uit Arcadis, Besix, CFE, Dredging International, TBI Bouw en Vinci. Het betreft een zogenaamd Design, Build, Finance en Maintain-contract met een looptijd van 30 jaar voor de bouw van een tweede Coentunnel, het toeleidend wegenstelsel, de bijbehorende kunstwerken en de verkeers- en tunneltechnische installatie. De renovatie van de bestaande Coentunnel valt ook onder de overeenkomst.
De 2e Coentunnel in aanbouw
[Web Creator] [LMSOFT]